ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗ
Δες περισσότερα
Εστιατόρια
Προσφορές Εστιατορίων
Το ημε/λόγιο του Καλοφαγά
Σχολές Μαγειρικής
Συνταγές
Blog
Delivery
BLOG

Αρθρογραφία
Μάρτιος 2015
25/03/2015 Αριάνι - Ayran
18/03/2015 Μπανάνες. Ώριμες ή άγουρες;
03/03/2015 3 Μαϊου - Διεθνής ημέρα πιτόγυρου!
Φεβρουάριος 2015
26/02/2015 Πετάτε τα τσόφλια των αυγών; Ξανασκεφτείτε το
18/02/2015 15 «υγιεινά» τρόφιμα, που στην πραγματικότητα βλάπτουν
16/02/2015 15 «υγιεινά» τρόφιμα, που στην πραγματικότητα βλάπτουν
12/02/2015 Τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης
03/02/2015 Αποτοξινωτικό νερό - Διάσπαση λίπους
Δεκέμβριος 2014
16/12/2014 Βγαίνουμε Αθήνα
11/12/2014 Ζεστά ροφήματα απ’ όλο τον κόσμο!
Νοέμβριος 2014
25/11/2014 Αγαπημένες γεύσεις που οφείλονται σε ατύχημα
19/11/2014 Αγαπημένες γεύσεις που οφείλονται σε ατύχημα
13/11/2014 Οι τρεις καλύτεροι τρόποι για να μη μαυρίζει το κομμένο αβοκάντο
01/11/2014 Τι λάθος κάνουμε με το σκόρδο
Οκτώβριος 2014
27/10/2014 Τροφές που χαρίζουν λαμπερό δέρμα
Blog για καλοφαγάδες
Δεν είμαστε δημοσιογράφοι, διαβάζουμε πολύ όμως και πολλά.
Όποτε βρίσκουμε κάτι χρήσιμο, θα σας ενημερώνουμε. Αν έχετε κι εσείς κάτι ενδιαφέρον που θέλετε να μας πείτε, στείλτε μας το κείμενό σας στο info@eat.gr
15 «υγιεινά» τρόφιμα, που στην πραγματικότητα βλάπτουν
(Μέρος Β’)


8. Snack με λίγους υδατάνθρακες
Τα τυποποιημένα σνακ που είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες (μπισκότα, πατατάκια, κλπ), ίσως είναι το μόνο πράγμα χειρότερο από το κανονικό πρόχειρο φαγητό (junk food). Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν στη δύναμη των χαμηλών υδατανθράκων , αρκεί να αναγράφεται στα αγαπημένα «σακουλάκια». Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων ήταν πολύ δημοφιλής για πολλές δεκαετίες.
Αν όμως ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στα συστατικά, θα δείτε ότι δεν υπάρχει πραγματική τροφή, απλώς ένα μείγμα χημικών και ραφιναρισμένων συστατικών.

9. Σιρόπι Αγαύης
Θεωρείται ότι είναι μία από τις πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις για τη ζάχαρη.
Το κύριο πρόβλημα με τη ζάχαρη, είναι ότι περιέχει μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης, η οποία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον μεταβολισμό, όταν το καταναλώνεται υπερβολικά. Η περιεκτικότητα της ζάχαρης σε φρουκτόζη είναι 50%, αλλά το σιρόπι αγαύης περιέχει το εντυπωσιακό 70-90%.

10. Snack ωμοφαγίας
Τα σνακ ωμοφαγίας γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, εφόσον όλο και περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν την vegan διατροφή, αλλά τους λείπει το πρόχειρο φαγητό από τις προηγούμενες διατροφικές τους συνήθειες.
Πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα για vegans, πωλούνται συχνά ως υποκατάστατο για τις λιχουδιές του παρελθόντος, ωστόσο πρέπει να έχουμε κατά νου ότι ακόμα κι αν είναι ωμοφαγικό, το πρόχειρο φαγητό είναι πρόχειρο φαγητό. Με άλλα λόγια, τα μεταποιημένα τρόφιμα θα κάνουν πάντα κακό στην υγεία μας.

11. Μεταποιημένα βιολογικά τρόφιμα
Άλλο ένα παράδειγμα μάρκετινγκ, χρησιμοποιείται η λέξη "βιολογικό", για να νομίζουν οι καταναλωτές ότι αγοράζουν κάτι πραγματικά υγιεινό. Στην πραγματικότητα όμως, χρησιμοποιούνται συστατικά όπως η βιολογική ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο, η οποία είναι βασικά η ίδια με την κανονική ζάχαρη. Εξακολουθεί να περιέχει τις ίδιες ποσότητες γλυκόζης και φρουκτόζης και δεν περιέχει κανένα απολύτως θρεπτικό στοιχείο. Έτσι, η πραγματική διαφορά μεταξύ των μεταποιημένων βιολογικών και των απλών επεξεργασμένων τροφών, δεν υπάρχει. Επεξεργασμένα τρόφιμα σημαίνει πολλά πρόσθετα και στις δύο περιπτώσεις. Αν δεν είστε σίγουροι, απλά ελέγξτε τα συστατικά και αν το μόνο που βλέπετε είναι χημικά, βάλτε τα πίσω στο ράφι.

12. Καστανό σιρόπι ρυζιού (Brown rice syrup ή rice malt syrup)
Άλλη μία λάθος εναλλακτική λύση αντί για ζάχαρη. Με λάθος που σημαίνει ότι δεν είναι υγιέστερα από την κανονική ζάχαρη. Αυτή η γλυκαντική ουσία έχει γλυκαιμικό δείκτη 98, η οποία στην πραγματικότητα σημαίνει ότι η ανεβαίνουν οι δείκτες σακχάρου στο αίμα, πολύ γρήγορα. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο δεν συστείνεται, είναι επειδή είναι πολύ εκλεπτυσμένο και δεν έχει θρεπτικές ουσίες.

13. Φυτικά έλαια
Τα σπορέλαια όπως σογιέλαιο, ηλιέλαιο κλπ, μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης (για μικρό χρονικό διάστημα, τουλάχιστον). Ωστόσο, να έχετε κατά νου ότι η χοληστερόλη είναι στην πραγματικότητα ένας παράγοντας κινδύνου, δεν είναι ασθένεια. Αυτό σημαίνει ότι τα φυτικά έλαια δεν μπορούν να εγγυηθούν την πρόληψη της καρδιακής προσβολής, καρδιακών παθήσεων ή μείωση της χοληστερόλης σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπάρχουν ακόμη και μερικές μελέτες σύμφωνα με τις οποίες τα φυτικά έλαια, παρά τη μείωση της χοληστερόλης, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Προτιμήστε ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας.

14. Τροφές χωρίς γλουτένη
Από τότε που η γλουτένη έγινε ο μεγαλύτερος εχθρός του κόσμου, πολλοί κατασκευαστές τροφίμων έχουν λανσάρει με ένα σωρό νέα προϊόντα χωρίς γλουτένη, που υποτίθεται ότι είναι η καλύτερη επιλογή τροφίμων που μπορείτε να κάνετε. Μην ξεχνάτε τα προϊόντα αυτά εξακολουθούν να είναι πρόχειρο φαγητό, εκτός από το γεγονός ότι δεν περιέχουν γλουτένη. Είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα τρόφιμα και δεν περιέχουν καθόλου θρεπτικά συστατικά. Αντί ψέματα στον εαυτό σας, να τρώτε τρόφιμα που είναι φυσικά χωρίς γλουτένη και όχι συσκευασμένα τρόφιμα «χωρίς γλουτένη».

15. Δημητριακά Πρωινού
Πολλά δημοφιλή δημητριακά για πρωινό που διαφημίζονται ως υγιές ξεκίνημα για την ημέρα, ιδανικά για παιδιά, ή ως "ολικής αλέσεως" και "χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά".
Αλλά με την δεύτερη ματιά, ο κατάλογος των συστατικών δείχνει ότι μόνο πράγμα που μπορείτε να βρείτε πραγματικά στη συσκευασία των σιτηρών είναι η ζάχαρη και λίγο περισσότερο ζάχαρη. Στην ουσία, τα επεξεργασμένα δημητριακά είναι γεμάτα τεχνητές χημικές ουσίες. Η θλιβερή αλήθεια είναι ότι, όταν ένα κουτί του λέει υγιεινό σε πολλά μεγέθη και στυλ γραμματοσειράς, κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι.
Διεύθυνση: Θηβών 510, Ίλιον, E-mail: info@eat.gr, Τηλ.: 210 5053003
Powered by Atnet Communications A.E.